medyauzmani.com
Tamamlandığında Türkiye’nin gurur duyacağı projelerden biri olacak. – Haber Ajans

Tamamlandığında Türkiye’nin gurur duyacağı projelerden biri olacak.

Tamamlandığında Türkiye’nin gurur kaynağı olacak ve Nisan 2023’te hizmete girmesi beklenen yeni Zigana tünelinde çalışmalar gece gündüz devam ediyor.

Trabzon-Kumushane arasında 14,5 km uzunluğu ile dünyanın en uzun üçüncü çift tüplü otoyol tüneli olan yeni Zigana Tüneli’nde asfalt ve elektromekanik işlerin yüzde 70’i tünel içinde, bağlantılı yolların ise yüzde 85’i yapıldı. Tamamlandı.

Tarihi İpek Yolu’nun Doğu Karadeniz bölgesini Ortadoğu, Kafkaslar ve İran’a bağladığı yolda temeli 17 Mart 2017’de atılan rüya projesinde, yeni Zigana Tüneli inşaatında, İnşaatı bu güne kadar devam eden, hafriyat işlemi ve hafriyat işlemine ışık tutularak çift borulu, beton kaplama işi Ocak 2022’de tamamlanmıştır.

Zigana Tüneli projesi Trabzon – Aşkale Yolu 44 km’de Maçka / Başarköy mevkiinde başlıyor ve 67 km’de Köstere-Gümüşhane Yolu’na bir köprü geçişi ile bağlanıyor. Mevcut 12 metre genişliğindeki devlet yolu iki şeritli otoyol haline gelecek. Projenin açılmasıyla birlikte Zigana’nın tepesinde iki bin on metre olan ve ilk tünelde 1825 metreye indirilen yükseklik, 600 metre düşürülerek 1212 metreye düşürülecek.

Bağlantı yolları ile toplam 15,1 km uzunluğa sahip olacak yolda devam eden çalışmalar kapsamında önemli etaplar bırakılırken, tünelde asfalt ve elektromekanik işlerin yüzde 70’i, tünelin yüzde 85’i tamamlandı. bağlantı yolları. başarı. Tünel çıkış kavşağında 126 metrelik ardgerme köprüsü inşaatı tamamlanırken, proje devreye alındığında mevcut yol 8 kilometre kısalacak. Böylece yolculuk süresi yaklaşık 30 dakika azalırken, 40 milyon TL’si zaman, 99 milyon TL’si yakıt olmak üzere yıllık toplam 139 milyon TL tasarruf sağlanacak. Ayrıca karbon salınımını 18.000 ton azaltacak.

Zigana Tüneli faaliyete geçtiğinde özellikle kış aylarında yaşadığınız sıkıntılar geçmişte kalacak. Yol kullanıcılarına güvenli ve konforlu seyahat olanakları sağlayacaktır. Ayrıca mevcut Trabzon-Gümüşhane hattında keskin virajlar, uçurumlar ve sarp kayalıklardan düşen taşlar gibi sorunlar da ortadan kalkacak. Ayrıca Zigana Tüneli’ndeki otoyol tünellerinde Türkiye’de ilk kez inşa edilen “dikey kolon yapıları” kullanılırken, proje kapsamındaki üç istasyonun her birinde bir adet olmak üzere toplam 6 adet havalandırma bacası yapısı bulunacak. temiz hava. ve 1 kirli hava için.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın