medyauzmani.com
AHKİB’in Ekim ayı ihracatı 32,3 milyon dolar oldu – Haber Ajans

AHKİB’in Ekim ayı ihracatı 32,3 milyon dolar oldu

Akdeniz Hazırgiyim Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (AHKİB) Yönetim Kurulu Başkanı Gürkan Tekin, bölgenin ekim ayında 32,3 milyon dolar ihracat gerçekleştirdiğini belirterek, yüksek enflasyon ve artan maliyet baskılarının sektörü etkilediğini belirtti. Başkan Gürkan Tekin, yılın son iki ayında hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında yaşanan ciddi daralmalardan endişe duyduğunu vurgulayarak, “Sektör olarak ayakta kalarak uluslararası arenada ülkemizin kazanımlarını koruyabilmeliyiz. Hammadde, enerji ve işçilik maliyetleri başta olmak üzere salgın döneminde uygulanan desteklerin yeniden devreye girmesini bekliyoruz.”

‘Pandemi sırasında yakın arzın avantajlarını kaybediyoruz’

Avrupa Birliği’nde (AB) yaşanan durgunluk ve enerji krizi nedeniyle tüketicilerin harcamalarını kıstığını belirten AHKİB Başkanı Gürkan Tekin, hazır giyim sektörünün etkileri ilk hissedilen sektörlerden biri olduğunu söyledi. Kasım ve Aralık aylarında yeni siparişlerin, kapasite kullanım oranlarının ve ihracattaki düşüş oranının artacağını belirterek, olumsuz tablonun 2023’ün ilk aylarında da devam edeceği endişesini dile getirdi.

Başkan Gürkan Tekin, “Bu gibi etkenler hazır giyim ürünlerine olan talebin hızla düşmesine neden oluyor. İhracat oranındaki yavaşlama net bir şekilde kendini göstermeye başlıyor. Ünlü markaların depolarında çok miktarda stok vardı. Pandemi döneminde yakın arz eğilimi ile Türkiye’ye geçiş yapan markalar, siparişler az da olsa bu pazarı eski haline getirmek isteyen Uzak Doğu ülkelerinin sunduğu maliyetlerin altındaki fiyatlar nedeniyle bu ülkelere yönelmeye başladı. günlük hayatın normalleşmesi. Türkiye’de, konteyner ve navlun fiyatlarının pandemi öncesi seviyelere düşmesiyle birlikte AB ülkelerine coğrafi yakınlığı ve karayolu taşımacılığının çekiciliğini kaybettik.

“Talep kısıtlamaları ve artan işçilik maliyetleri istihdamı olumsuz etkileyecek”

Başkan Gürkan Tekin, emek yoğun sektörlerden biri olan hazır giyim ve konfeksiyon sektöründe yılbaşından itibaren asgari ücretin artmasıyla birlikte işgücü maliyetlerinin artacağı için talepteki keskin daralmaların istihdamı olumsuz etkilemeye başlayacağını vurguladı. , şirketlerde işçi çıkışları hızlanacak ve birçok şirket kapanma riskiyle karşı karşıya kalacak.

Başkan Gürkan Tekin, “Hazır giyim sektöründe pozitif ayrımcılık taleplerimizin enerji, işçilik ve hammadde maliyetlerinin düşürülmesine yönelik devlet desteğinde ivedilikle değerlendirilmesini bekliyoruz. Sektörümüzün sürdürülebilir üretiminin devam etmesi kritik önem taşıyor, pandemi döneminde olduğu gibi istihdamın korunmasına destek sağlamak ve finansmana erişimi kolaylaştırmak.

Inditex grubu ile ortak komisyon oluşturulmasına karar verildi.

Öte yandan Başkan Gürkan Tekin, Türk hazır giyim sektörünün AB pazarındaki kazanımlarının Ekim ayı sonunda İspanya’da Inditex Group ile Türkiye İhracatçılar Birliği (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe tarafından üst düzey temaslarda gerçekleştiğini belirtti. ) ve İhracatçılar Birliği Başkanlarından bir heyet, firma ile görüşmenin sorunların çözülmesi ve işbirliğinin geliştirilmesi adına önemli bir adım olduğunu söyledi. Başkan Gürkan Tekin şunları söyledi:

“TİM Başkanı Mustafa Gültepe, Hazır Giyim ve Tekstil İhracatçıları Birliği başkanlarımız, Inditex CEO’su Oscar Garcia Maceras ve beraberindeki üst düzey yetkililerle verimli bir görüşme gerçekleştirdik. Sorunları ve olası çözümleri tartıştık. İlişkilerimizin en verimli olduğu bir dönemi inşa edebileceğimiz noktada anlaştık. Inditex CEO’ları ile ikinci toplantımızı Kasım ayı sonunda Türkiye’de gerçekleştireceğiz. Ülkemizden önemli miktarda mal alımı yapan diğer popüler markalarla da benzer sohbet ziyaretleri yapmayı hedefliyoruz.”

Ekim ayında en yüksek ihracat Hollanda, İspanya ve Almanya’ya yapıldı.

Başkan Gürkan Tekin, Ekim ayı bölge ihracatını ürün grupları ve ülkelere göre değerlendirirken, “Yılın 10. ayında 4.349 ton ürünü uluslararası pazarlarda değerlendiren derneğimiz, en yüksek kadın dış giyim ihracatını gerçekleştirdi. Bunu 13,3 milyon dolar ile 10 milyon dolar ile erkek giyim ve 3,7 milyon dolar ile diğer mamul ürünler izledi Ekim ayında en çok ihracat yaptığımız ülkeler listesine baktığımızda ilk sırayı $ ile Hollanda aldı. 7,4 milyon dolar, İspanya 7,2 milyon dolar ile ikinci, Almanya 3,8 milyon dolar ile üçüncü sırada yer aldı. Söz konusu dönemde Suudi Arabistan, Ukrayna ve Afganistan pazarlarında ihracat hacmimizde önemli artışlar sağladık.

Diğer gönderilerimize göz at

[wpcin-random-posts]

Yorum yapın