Başta Almanya olmak üzere Avrupa Birliği ülkeleri, Türkiye’nin yolunu ayakkabıyla çevirdi. 2021 yılında 1 milyar doların üzerinde ihracat gerçekleştiren ayakkabı sektörü için 2022 hedefi 1,3 milyar dolar olarak belirlendi.
AYMOD Moda Ayakkabı Fuarı, alanında Avrupa’nın en büyük organizasyonu olan Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) tarafından bu yıl 67.’si düzenlendi. 30’u yabancı 600’e yakın firmanın 50’ye yakın ülkeden 7 bini yabancı olmak üzere toplam 25 bin ziyaretçiyi ağırlaması bekleniyor.
“Avrupa’nın en büyük üretim kapasitesine sahibiz”
Fuarın açılışında konuşan Türkiye İhracatçılar Birliği (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, “Ayakkabı sektörü Türkiye’nin geleneksel sektörlerinden biri. Avrupa’nın en büyük üretim kapasitesine sahibiz. 2021’de sektörün ihracatı 1 milyar doları, bu yılın ilk sekiz ayında ise 800 milyon doları aştı.2022’de ayakkabı ve deri ürünleri sektörü hak ettiği yeri alacak. orta vadede uzun vadede 5 milyar doları geçmemiz lazım daha fazla yatırım daha fazla üretim daha fazla ihracat önerisi olan herkesi dinlemeye ve desteğe hazırız çünkü yatırımdan başka çare yok Ülkemizi tekrar güvenliğe kavuşturmak için üretim ve ihracat yapıyoruz.”
Türkiye dinamik sanayi gücü ile krizleri fırsata çevirecek
İstanbul Ayakkabı Sanayi Odası Başkanı Erdal Bahçevan, ayakkabı sektörünün önemine vurgu yaparak, “Ayakkabı sektörü Türkiye’nin en önemli sektörlerinden biridir. Aynı zamanda Odamızın en önemli sektörleri arasındadır. Ayakkabı sektörü insanı temel alan bir sektördür.Türkiye, bugüne kadar olduğu gibi dinamik sanayi gücü ile küresel krizlerin çoğunu fırsata çevirecektir.
“Avrupa ülkelerinden yoğun taleple karşı karşıyayız”
TASD Başkanı Berke İçten, 2014 yılından sonra ayakkabı ihracatında büyük atılım yapıldığını söyledi. Salgınla birlikte Avrupa Birliği ülkelerinde de Türk ayakkabısına ilginin arttığını ve pazarın çeşitlendiğini açıklayarak, 2021 yılında ilk kez bir milyar dolarlık ihracat sınırını aştıklarını ifade etti. 8 yıl önce 350 milyon dolar cari açık veren sektörün 2021 yılını 500 milyon dolar cari fazla vererek kapattığına samimiyetle işaret etti.
Avrupa’dan büyük talep olduğunu kaydeden Berk Echten, “Geleneksel ayakkabı pazarlarımıza ek olarak bu yıl başta Almanya olmak üzere Avrupa Birliği ülkelerinden ve İngiltere’den yoğun bir taleple karşı karşıyayız. 5 pazar ülke Avrupa Birliği En büyük pazarımız haline gelen Almanya’ya ihracatımızı Ocak-Ağustos döneminde yüzde 44,3 artarak 65,7 milyon dolara çıkardık.Aynı dönemde İtalya’ya yüzde 68,8, İtalya’ya yüzde 36,3 ihracat gerçekleştirdik. Romanya 2022’ye 1,3 milyar dolar ihracat hedefiyle başladık 8 ayda 800 milyon dolara yaklaştık Eylül’ü 100 milyon doların üzerinde bir rakamla kapatacağımızı tahmin ediyorum.”
Dürüst konuşmasına şöyle devam etti: “Şirketlerimiz ve alıcılar arasındaki yeni iş birliklerinin fuar sırasında oluşturacağı moralle bu yıl 1,3 milyar dolar hedefimize ulaşabileceğimizi umuyorum. Eğer bir aksilik yaşamazsak. , 2023’te 1,5 milyar doları rahatlıkla geçebiliriz. İstiyoruz Milyarlarca dolara çıkarmak Hedefimize ulaşmak için küresel şartlar uygun 3-4 uçuş saatinde 60 milyar dolarlık ayakkabı pazarı var İstanbul’dan uzak Amerikan perakende markaları çıkmak istiyor Çin’den Daha fazla pay alabiliriz Ancak üretimimizi, nitelikli iş gücümüzü hızla artırmamız ve teknoloji altyapımızı yenilememiz gerekiyor.”
İstanbul Yeşilköy Fuar Merkezi’nde 60.000 metrekarelik alanda kapılarını açan AYMOD Ayakkabı ve Moda Fuarı 1 Ekim’de sona erecek.
Diğer gönderilerimize göz at
[wpcin-random-posts]
İlk Yorumu Siz Yapın